Délka staničních kolejí: 170 cm
Délka nástupišť: 75 cm
Nákres:
Dřevěný rám s latí 4×4 cm, vršek sololitové desky 3 mm.
Kolejivo a vyhybky Tilig profilové
Přestavníky od starého kolejiva, ale s dolňky od ES Pečky
![](foto/mini/stavba1.jpg)
Staniční budova: Malá Železnice.
![](foto/mini/stavba2.jpg)
![](foto/mini/stavba3.jpg)
Nákladní rampa od firmy ES Pečky
![](foto/mini/stavba4.jpg)
a zde již po drobné úpravě:
![](foto/mini/stavba5.jpg)
Stromy jsou použité od firmy MOBE
![](foto/mini/stavba6.jpg)
Na trávu je použito drceného molitanu – výrobce neznám, přes něj je přesypán Polák Flockdekor 7703
![](foto/mini/stavba7.jpg)
Keře jsou Jordan:
![](foto/mini/stavba8.jpg)
Dříve jsem pod trávu používal mix zeleno-hnědé tempery, na kterou jsem nasypal trávu a nechal zaschnout. Letos jsem vyzkoušel nový postup – na vytvarovanou krajinu, tvořenou polystyrenem a potaženou toaletním papírem namočeným v Herkulesu –
![](foto/mini/stavba9.jpg)
jsem začal sypat přesátou hlínu. Výsledek je perfektní – jak do krytí, tak odstínu, kde pak prokukuje zem pod trávou, nemá to chybu.
![](foto/mini/stavba10.jpg)
![](foto/mini/stavba11.jpg)
Za nákladní rampou vyrostl plaňkový plot.
Výrobek firmy FIBA MODEL: je dodáván v platičku laserem vyřezaný do balsy.
Přibyla zde i skládka uhlí:
Tak a je hotovo:
No, a ke skládce patří pásový dopravník. Ten můj je od Auhagenu…
Cesta i prostor kolem skladiště je z kostek, ty jsou taktéž od Auhagenu:
Jsou prodávány v rozměru plata 10×20 cm, dají se dobře odkrajovat modelářským nožem.
Kolem skladiště a plotu jsem začal vysazovat trsy trávy, jedná se o výrobek NOCH a to v barvě trsů trávy – světlé, tmavé, trsy kvetoucí, bílé a žluté.
Kameny i trsy trávy jsou lepeny do kapky Herkulesu.
Tentokrát jsem postupoval se stavbou silnice a zatravnění v prostoru budoucí železniční remízy. Jako podklad pod silnici, která v těchto místech začíná stoupat, jsem použil pásy s polystyrénu, taktéž podpěry.
![](foto/mini/stavba22.jpg)
![](foto/mini/stavba23.jpg)
I okolní krajina je modelovaná z desek polystyrénu, dobře se lepí a dá se opracovávat modelářskými noži.
![](foto/mini/stavba24.jpg)
![](foto/mini/stavba25.jpg)
První zkušební pokládka povrchu silnice a opěrných zdí
![](foto/mini/stavba26.jpg)
![](foto/mini/stavba27.jpg)
![](foto/mini/stavba28.jpg)
Silnice je řezaná lupénkovou pilkou.
![](foto/mini/stavba29.jpg)
![](foto/mini/stavba30.jpg)
A pomalu tu vyrůstá první skalní zářez. Rozhodl jsem se modelovat ho z kůry, která je ošetřená proti různým roztočům. K sobě jde lehce lepit tavnou pistolí, lze opracovat nožem i pilkou.
![](foto/mini/stavba31.jpg)
![](foto/mini/stavba32.jpg)
Opěrné zdi jsou stejně jako silnice od Auhagenu.
![](foto/mini/stavba33.jpg)
Zde pokračuji v dotvářeni krajiny. Opět přesátá hlína. Jsou zde i dobře viditelné koleje vytlačené v lepidle před zaschnutím.
![](foto/mini/stavba34.jpg)
![](foto/mini/stavba35.jpg)
![](foto/mini/stavba36.jpg)
![](foto/mini/stavba37.jpg)
První zeleň, opět aplikuji světly a tmavý posyp od Noachu, a v dolíku před remízou jsem použil NATUREX mikro – Zelená savana od Poláka.
![](foto/mini/stavba38.jpg)
Vysoká tráva od NOCHu a v pozadí kvetoucí tráva trsy od Bushe
![](foto/mini/stavba39.jpg)
Opět práce s přesátým pískem a menší kamínky do trávy
![](foto/mini/stavba40.jpg)
Pohled směrem k remíze v dolíku vzniká lehce podmáčená louka.
![](foto/mini/stavba41.jpg)
Vyrostly první břízky, tyto jsou zakoupeny v Pečkác
h
![](foto/mini/stavba42.jpg)
Barvení svoditel – ty jsou od Busche, dobarveno Revell Matt 87 a Patinátor Agama světlá rez
![](foto/mini/stavba43.jpg)
![](foto/mini/stavba44.jpg)
![](foto/mini/stavba45.jpg)
Jen v krátkosti: zabýval jsem se postupnou tvorbou zeleně.
Nad skálou na kopci začíná vyrůstat malý lesík. Podklad tvoří: Polák STATDEKOR jemný – Suché jehličí.
![](foto/mini/stavba46.jpg)
![](foto/mini/stavba47.jpg)
![](foto/mini/stavba48.jpg)
Stromy jsou: jehličnaté z burzy a listnaté. V rohu nad silnicí jsou z Peček, výrobce JTT tree.
Jinak odkaz je www.SceneryProducts.com, mělo by údajně snad jít o výrobce, odněkud s Vietnamu. Za cenu 160 kč jsem získal 4 ks stromků.
Vzal jsem je na zkoušku a jsou na kolejišti celkem ucházející.
Tady je pohled směrem k remíze, před propustkem vznikl menší mokřad a postupně vyrůstají keře, ty jsou stále z produkce Jordan.
![](foto/mini/stavba49.jpg)
![](foto/mini/stavba50.jpg)
![](foto/mini/stavba51.jpg)
![](foto/mini/stavba52.jpg)
A zde detail na les a skálu.Skála ještě projde dobarvením a zatravněním.
![](foto/mini/stavba53.jpg)
![](foto/mini/stavba_ch.jpg)
Zde je pohled na druhou stranu nádraží
![](foto/mini/stavba54.jpg)
a zde na střed.
![](foto/mini/stavba55.jpg)
A nakonec tohoto dílu dva celkové pohledy.
![](foto/mini/stavba56.jpg)
![](foto/mini/stavba57.jpg)
Trochu jsem pokročil s dokončováním koncové stanice. Vyrostla zde drážní světla Dominik v.č.3466 a světla na nástupišti Dominik 3302.
Zde jsou drážní světla Dominik 3466
![](foto/mini/stavba60.jpg)
Zde svítí i 731…
![](foto/mini/stavba61.jpg)
A toto jsou nízká světla Dominik 3302
![](foto/mini/stavba62.jpg)
![](foto/mini/stavba63.jpg)
![](foto/mini/stavba64.jpg)
A jen pro zajímavost, jak vypadá zkušební zadrátování dvou přestavníků a 8 lampiček
![](foto/mini/stavba65.jpg)
Dále přibyly na kolejišti drátovodné trasy a šachty, výrobek ES Pečky, výměnná tělasa vyhybek od Hekttora
![](foto/mini/stavba66.jpg)
![](foto/mini/stavba67.jpg)
![](foto/mini/stavba68.jpg)
![](foto/mini/stavba69.jpg)
No, a začal jsem postupně zaštěrkovávat koncové koleje. Více o postupu v sekci Triky aneb Jak na to. Štěrk je Tillig hnědý.
![](foto/mini/stavba70.jpg)
![](foto/mini/stavba71.jpg)
Jelikož je druhý únorový víkend a venku je počasí takové jaké je, mám čas trochu pokračovat se stavbou.
Začal jsme oživovat všechny staniční koleje a úseky na nich. To bude chvilku trvat, takže ve chvíli, kdy mám drátků plné zuby, jsem si trochu pohrál s koncem stanice… Trochu více se to tu zazelenalo, vyrostly borovice a přibylo několik detailů.
Na 1. foto vidíme Návěstidlo kusé kole, výrobek BDDP Pečky, přibyla skládka pražců
![](foto/mini/stavba72.jpg)
![](foto/mini/stavba73.jpg)
Všechny trsy trávy jsou od NOChu.
![](foto/mini/stavba74.jpg)
Je zde i pár odložených rezavých kolejí, světlá rez AGAMA
![](foto/mini/stavba75.jpg)
Přibyl stojan na zarážky – včetně zarážek, ty jsou od Hekttora.
![](foto/mini/stavba76.jpg)
Několik borovic a jedna lípa, obojí od J.M.
![](foto/mini/stavba77.jpg)
![](foto/mini/stavba78.jpg)
Lampy Dominik, a keře stále Jordan.
![](foto/mini/stavba79.jpg)
731. čeká na odjez.
![](foto/mini/stavba80.jpg)
![](foto/mini/stavba81.jpg)
![](foto/mini/stavba82.jpg)
A zde první pokus o odlévání skal ve formě WOODLAND SCENIC
![](foto/mini/stavba83.jpg)
Pro dnešek vše, půjdu se opět zamotat do drátků…
V dnešním pokračováni stavby bude popsána stavba sypaného nástupiště v koncové stanici.
Nejdřív jsem tavnou pistolí nalepil obrubníky nástupiště. Ty jsou výrobkem ES Pečky.
![](foto/mini/stavba84.jpg)
Mezi obrubníky jsem vlepil taktéž tavnou pistolí sololitové proužky – tloušťky 3 mm. Ty jsou tam pro snazší uchycení doplňku – jako jsou lampy, sloupky rozhlasu apod.
![](foto/mini/stavba85.jpg)
![](foto/mini/stavba86.jpg)
Poté jsem nástupiště přesypal, přesátým prachem s nedalekého lomu. Dorovnal štětcem a zalil zředěním lepidlem Herkules.
![](foto/mini/stavba87.jpg)
![](foto/mini/stavba88.jpg)
Na dalších fotkách již s prvními doplňky: rozhlasem od ES Pečky a travními drny od NOAHu. Postupně přibudou lampy od Dominika.
![](foto/mini/stavba89.jpg)
![](foto/mini/stavba90.jpg)
Tak to pro dnešek v krátkosti vše.
Tak se dostáváme do finále na tomto dílu stavby.Musím ještě počkat až budou vyrobeny světelné návěstí a než dorazí na nástupiště lampy od Dominika.Další práce na tomto dílu budou pokročovat ,až v nové místnosti k tomu určené , která již finišuje s dostavbou , už jen chybí položit dlažbu.
Na Fotce č. 1 Nám přibyla jednomístná výtopna
![](foto/mini/stavba91.jpg)
![](foto/mini/stavba92.jpg)
![](foto/mini/stavba93.jpg)
![](foto/mini/stavba94.jpg)
![](foto/mini/stavba95.jpg)
![](foto/mini/stavba96.jpg)
![](foto/mini/stavba97.jpg)
![](foto/mini/stavba98.jpg)
![](foto/mini/stavba99.jpg)
![](foto/mini/stavba100.jpg)
![](foto/mini/stavba101.jpg)
![](foto/mini/stavba102.jpg)
![](foto/mini/stavba103.jpg)
Tak přeci jen vznikne ještě jeden díl o stavbě koncové stanice:
Jako zásadní změna se mi jeví výměna nádražní budovy.Původní přízemní :
Vystřídala jednopatrová ,která více odpovídá stavbám na našem území:
Dále přibyly světla na nástupišti ,taktéž výrobky Dominik,ale bohužel nejsou
shodná s těmi na prvním nástupišti.Za celý rok se mi ty stejné nepodařilo sehnat:
No a na ulici přibylo osvětlení také:
Dále přibylo označení zastávky ČSAD :
Také již jsou instalovaný světelné návěsti výrobek Rotter:
A pár momentek s rozsvícenými světli
A trocha noční atmosféry:
A to je pro dnešek vše