Stavba Koncové Stanice
Délka staničních kolejí: 170 cm
Délka nástupišť: 75 cm
Nákres:
Dřevěný rám s latí 4×4 cm, vršek sololitové desky 3 mm.
Kolejivo a vyhybky Tilig profilové
Přestavníky od starého kolejiva, ale s dolňky od ES Pečky
Staniční budova: Malá Železnice.
Nákladní rampa od firmy ES Pečky
a zde již po drobné úpravě:
Stromy jsou použité od firmy MOBE
Na trávu je použito drceného molitanu – výrobce neznám, přes něj je přesypán Polák Flockdekor 7703
Keře jsou Jordan:
Dříve jsem pod trávu používal mix zeleno-hnědé tempery, na kterou jsem nasypal trávu a nechal zaschnout. Letos jsem vyzkoušel nový postup – na vytvarovanou krajinu, tvořenou polystyrenem a potaženou toaletním papírem namočeným v Herkulesu –
jsem začal sypat přesátou hlínu. Výsledek je perfektní – jak do krytí, tak odstínu, kde pak prokukuje zem pod trávou, nemá to chybu.
Za nákladní rampou vyrostl plaňkový plot.
Výrobek firmy FIBA MODEL: je dodáván v platičku laserem vyřezaný do balsy.
Přibyla zde i skládka uhlí:
Tak a je hotovo:
No, a ke skládce patří pásový dopravník. Ten můj je od Auhagenu…
Cesta i prostor kolem skladiště je z kostek, ty jsou taktéž od Auhagenu:
Jsou prodávány v rozměru plata 10×20 cm, dají se dobře odkrajovat modelářským nožem.
Kolem skladiště a plotu jsem začal vysazovat trsy trávy, jedná se o výrobek NOCH a to v barvě trsů trávy – světlé, tmavé, trsy kvetoucí, bílé a žluté.
Kameny i trsy trávy jsou lepeny do kapky Herkulesu.
Tentokrát jsem postupoval se stavbou silnice a zatravnění v prostoru budoucí železniční remízy. Jako podklad pod silnici, která v těchto místech začíná stoupat, jsem použil pásy s polystyrénu, taktéž podpěry.
I okolní krajina je modelovaná z desek polystyrénu, dobře se lepí a dá se opracovávat modelářskými noži.
První zkušební pokládka povrchu silnice a opěrných zdí
Silnice je řezaná lupénkovou pilkou.
A pomalu tu vyrůstá první skalní zářez. Rozhodl jsem se modelovat ho z kůry, která je ošetřená proti různým roztočům. K sobě jde lehce lepit tavnou pistolí, lze opracovat nožem i pilkou.
Opěrné zdi jsou stejně jako silnice od Auhagenu.
Zde pokračuji v dotvářeni krajiny. Opět přesátá hlína. Jsou zde i dobře viditelné koleje vytlačené v lepidle před zaschnutím.
První zeleň, opět aplikuji světly a tmavý posyp od Noachu, a v dolíku před remízou jsem použil NATUREX mikro – Zelená savana od Poláka.
Vysoká tráva od NOCHu a v pozadí kvetoucí tráva trsy od Bushe
Opět práce s přesátým pískem a menší kamínky do trávy
Pohled směrem k remíze v dolíku vzniká lehce podmáčená louka.
Vyrostly první břízky, tyto jsou zakoupeny v Pečkác
h
Barvení svoditel – ty jsou od Busche, dobarveno Revell Matt 87 a Patinátor Agama světlá rez
Jen v krátkosti: zabýval jsem se postupnou tvorbou zeleně.
Nad skálou na kopci začíná vyrůstat malý lesík. Podklad tvoří: Polák STATDEKOR jemný – Suché jehličí.
Stromy jsou: jehličnaté z burzy a listnaté. V rohu nad silnicí jsou z Peček, výrobce JTT tree.
Jinak odkaz je www.SceneryProducts.com, mělo by údajně snad jít o výrobce, odněkud s Vietnamu. Za cenu 160 kč jsem získal 4 ks stromků.
Vzal jsem je na zkoušku a jsou na kolejišti celkem ucházející.
Tady je pohled směrem k remíze, před propustkem vznikl menší mokřad a postupně vyrůstají keře, ty jsou stále z produkce Jordan.
A zde detail na les a skálu.Skála ještě projde dobarvením a zatravněním.
Zde je pohled na druhou stranu nádraží
a zde na střed.
A nakonec tohoto dílu dva celkové pohledy.
Trochu jsem pokročil s dokončováním koncové stanice. Vyrostla zde drážní světla Dominik v.č.3466 a světla na nástupišti Dominik 3302.
Zde jsou drážní světla Dominik 3466
Zde svítí i 731…
A toto jsou nízká světla Dominik 3302
A jen pro zajímavost, jak vypadá zkušební zadrátování dvou přestavníků a 8 lampiček
Dále přibyly na kolejišti drátovodné trasy a šachty, výrobek ES Pečky, výměnná tělasa vyhybek od Hekttora
No, a začal jsem postupně zaštěrkovávat koncové koleje. Více o postupu v sekci Triky aneb Jak na to. Štěrk je Tillig hnědý.
Jelikož je druhý únorový víkend a venku je počasí takové jaké je, mám čas trochu pokračovat se stavbou.
Začal jsme oživovat všechny staniční koleje a úseky na nich. To bude chvilku trvat, takže ve chvíli, kdy mám drátků plné zuby, jsem si trochu pohrál s koncem stanice… Trochu více se to tu zazelenalo, vyrostly borovice a přibylo několik detailů.
Na 1. foto vidíme Návěstidlo kusé kole, výrobek BDDP Pečky, přibyla skládka pražců
Všechny trsy trávy jsou od NOChu.
Je zde i pár odložených rezavých kolejí, světlá rez AGAMA
Přibyl stojan na zarážky – včetně zarážek, ty jsou od Hekttora.
Několik borovic a jedna lípa, obojí od J.M.
Lampy Dominik, a keře stále Jordan.
731. čeká na odjez.
A zde první pokus o odlévání skal ve formě WOODLAND SCENIC
Pro dnešek vše, půjdu se opět zamotat do drátků…
V dnešním pokračováni stavby bude popsána stavba sypaného nástupiště v koncové stanici.
Nejdřív jsem tavnou pistolí nalepil obrubníky nástupiště. Ty jsou výrobkem ES Pečky.
Mezi obrubníky jsem vlepil taktéž tavnou pistolí sololitové proužky – tloušťky 3 mm. Ty jsou tam pro snazší uchycení doplňku – jako jsou lampy, sloupky rozhlasu apod.
Poté jsem nástupiště přesypal, přesátým prachem s nedalekého lomu. Dorovnal štětcem a zalil zředěním lepidlem Herkules.
Na dalších fotkách již s prvními doplňky: rozhlasem od ES Pečky a travními drny od NOAHu. Postupně přibudou lampy od Dominika.
Tak to pro dnešek v krátkosti vše.
Tak se dostáváme do finále na tomto dílu stavby.Musím ještě počkat až budou vyrobeny světelné návěstí a než dorazí na nástupiště lampy od Dominika.Další práce na tomto dílu budou pokročovat ,až v nové místnosti k tomu určené , která již finišuje s dostavbou , už jen chybí položit dlažbu.
Na Fotce č. 1 Nám přibyla jednomístná výtopna
Nu což je trochu zchátralá..
Na další fotce Rosnička čeká před vodním jeřábem…????
No a na závěr několik momentek na denním světle pořízených při stěhování…
Tak přeci jen vznikne ještě jeden díl o stavbě koncové stanice:
Jako zásadní změna se mi jeví výměna nádražní budovy.Původní přízemní :
Vystřídala jednopatrová ,která více odpovídá stavbám na našem území:
Dále přibyly světla na nástupišti ,taktéž výrobky Dominik,ale bohužel nejsou
shodná s těmi na prvním nástupišti.Za celý rok se mi ty stejné nepodařilo sehnat:
No a na ulici přibylo osvětlení také:
Dále přibylo označení zastávky ČSAD :
Také již jsou instalovaný světelné návěsti výrobek Rotter:
A pár momentek s rozsvícenými světli
A trocha noční atmosféry:
A to je pro dnešek vše