Stavba kolejiště číslo 1 » 2009

Stavba Koncové Stanice
 

 

První díl

Druhý díl

Třetí díl

Čtvrtý díl

Pátý díl

Šestý díl

Sedmý díl

Osmý díl

Devátý díl

Díl 1

Délka staničních kolejí: 170 cm

Délka nástupišť: 75 cm

Nákres:

Dřevěný rám s latí 4×4 cm, vršek sololitové desky 3 mm.

Kolejivo a vyhybky Tilig profilové

Přestavníky od starého kolejiva, ale s dolňky od ES Pečky


stavba

Staniční budova: Malá Železnice.


stavba


stavba

Nákladní rampa od firmy ES Pečky


stavba

a zde již po drobné úpravě:


stavba

Stromy jsou použité od firmy MOBE


stavba

Na trávu je použito drceného molitanu – výrobce neznám, přes něj je přesypán Polák Flockdekor 7703


stavba

Keře jsou Jordan:


stavba

Dříve jsem pod trávu používal mix zeleno-hnědé tempery, na kterou jsem nasypal trávu a nechal zaschnout. Letos jsem vyzkoušel nový postup – na vytvarovanou krajinu, tvořenou polystyrenem a potaženou toaletním papírem namočeným v Herkulesu –


stavba

jsem začal sypat přesátou hlínu. Výsledek je perfektní – jak do krytí, tak odstínu, kde pak prokukuje zem pod trávou, nemá to chybu.


stavba


stavba

Díl 2

Za nákladní rampou vyrostl plaňkový plot.

Výrobek firmy FIBA MODEL: je dodáván v platičku laserem vyřezaný do balsy.


stavba


stavba

Přibyla zde i skládka uhlí:


stavba

Tak a je hotovo:


stavba

No, a ke skládce patří pásový dopravník. Ten můj je od Auhagenu…


stavba

Cesta i prostor kolem skladiště je z kostek, ty jsou taktéž od Auhagenu:


stavba

Jsou prodávány v rozměru plata 10×20 cm, dají se dobře odkrajovat modelářským nožem.


stavba

Kolem skladiště a plotu jsem začal vysazovat trsy trávy, jedná se o výrobek NOCH a to v barvě trsů trávy – světlé, tmavé, trsy kvetoucí, bílé a žluté.


stavba


stavba

Kameny i trsy trávy jsou lepeny do kapky Herkulesu.

stavba

Díl 3

Tentokrát jsem postupoval se stavbou silnice a zatravnění v prostoru budoucí železniční remízy. Jako podklad pod silnici, která v těchto místech začíná stoupat, jsem použil pásy s polystyrénu, taktéž podpěry.


stavba


stavba

I okolní krajina je modelovaná z desek polystyrénu, dobře se lepí a dá se opracovávat modelářskými noži.

stavba


stavba

První zkušební pokládka povrchu silnice a opěrných zdí


stavba


stavba

stavba

Silnice je řezaná lupénkovou pilkou.


stavba


stavba

A pomalu tu vyrůstá první skalní zářez. Rozhodl jsem se modelovat ho z kůry, která je ošetřená proti různým roztočům. K sobě jde lehce lepit tavnou pistolí, lze opracovat nožem i pilkou.


stavba


stavba

Opěrné zdi jsou stejně jako silnice od Auhagenu.


stavba

Zde pokračuji v dotvářeni krajiny. Opět přesátá hlína. Jsou zde i dobře viditelné koleje vytlačené v lepidle před zaschnutím.


stavba


stavba



stavba


stavba

První zeleň, opět aplikuji světly a tmavý posyp od Noachu, a v dolíku před remízou jsem použil NATUREX mikro – Zelená savana od Poláka.


stavba

Vysoká tráva od NOCHu a v pozadí kvetoucí tráva trsy od Bushe


stavba

Opět práce s přesátým pískem a menší kamínky do trávy


stavba

Pohled směrem k remíze v dolíku vzniká lehce podmáčená louka.


stavba

Vyrostly první břízky, tyto jsou zakoupeny v Pečkác

h

stavba

Barvení svoditel – ty jsou od Busche, dobarveno Revell Matt 87 a Patinátor Agama světlá rez


stavba


stavba


stavba

Díl 4

Jen v krátkosti: zabýval jsem se postupnou tvorbou zeleně.

Nad skálou na kopci začíná vyrůstat malý lesík. Podklad tvoří: Polák STATDEKOR jemný – Suché jehličí.


stavba


stavba


stavba

Stromy jsou: jehličnaté z burzy a listnaté. V rohu nad silnicí jsou z Peček, výrobce JTT tree.

Jinak odkaz je www.SceneryProducts.com, mělo by údajně snad jít o výrobce, odněkud s Vietnamu. Za cenu 160 kč jsem získal 4 ks stromků.
Vzal jsem je na zkoušku a jsou na kolejišti celkem ucházející.

Tady je pohled směrem k remíze, před propustkem vznikl menší mokřad a postupně vyrůstají keře, ty jsou stále z produkce Jordan.


stavba


stavba


stavba

stavba

A zde detail na les a skálu.Skála ještě projde dobarvením a zatravněním.


stavba


stavba

Zde je pohled na druhou stranu nádraží


stavba

a zde na střed.


stavba

A nakonec tohoto dílu dva celkové pohledy.


stavba


stavba


Díl 5

Trochu jsem pokročil s dokončováním koncové stanice. Vyrostla zde drážní světla Dominik v.č.3466 a světla na nástupišti Dominik 3302.
Zde jsou drážní světla Dominik 3466


stavba

Zde svítí i 731…


stavba

A toto jsou nízká světla Dominik 3302


stavba



stavba



stavba

A jen pro zajímavost, jak vypadá zkušební zadrátování dvou přestavníků a 8 lampiček


stavba

Dále přibyly na kolejišti drátovodné trasy a šachty, výrobek ES Pečky, výměnná tělasa vyhybek od Hekttora


stavba



stavba



stavba



stavba

No, a začal jsem postupně zaštěrkovávat koncové koleje. Více o postupu v sekci Triky aneb Jak na to. Štěrk je Tillig hnědý.


stavba



stavba

Díl 6

Jelikož je druhý únorový víkend a venku je počasí takové jaké je, mám čas trochu pokračovat se stavbou.

Začal jsme oživovat všechny staniční koleje a úseky na nich. To bude chvilku trvat, takže ve chvíli, kdy mám drátků plné zuby, jsem si trochu pohrál s koncem stanice… Trochu více se to tu zazelenalo, vyrostly borovice a přibylo několik detailů.

Na 1. foto vidíme Návěstidlo kusé kole, výrobek BDDP Pečky, přibyla skládka pražců


stavba



stavba

Všechny trsy trávy jsou od NOChu.


stavba

Je zde i pár odložených rezavých kolejí, světlá rez AGAMA


stavba

Přibyl stojan na zarážky – včetně zarážek, ty jsou od Hekttora.


stavba

Několik borovic a jedna lípa, obojí od J.M.


stavba



stavba

Lampy Dominik, a keře stále Jordan.


stavba

731. čeká na odjez.


stavba



stavba



stavba

A zde první pokus o odlévání skal ve formě WOODLAND SCENIC


stavba

Pro dnešek vše, půjdu se opět zamotat do drátků…

Díl 7

V dnešním pokračováni stavby bude popsána stavba sypaného nástupiště v koncové stanici.

Nejdřív jsem tavnou pistolí nalepil obrubníky nástupiště. Ty jsou výrobkem ES Pečky.


stavba

Mezi obrubníky jsem vlepil taktéž tavnou pistolí sololitové proužky – tloušťky 3 mm. Ty jsou tam pro snazší uchycení doplňku – jako jsou lampy, sloupky rozhlasu apod.


stavba



stavba

Poté jsem nástupiště přesypal, přesátým prachem s nedalekého lomu. Dorovnal štětcem a zalil zředěním lepidlem Herkules.


stavba



stavba

Na dalších fotkách již s prvními doplňky: rozhlasem od ES Pečky a travními drny od NOAHu. Postupně přibudou lampy od Dominika.


stavba



stavba

Tak to pro dnešek v krátkosti vše.

Díl 8

Tak se dostáváme do finále na tomto dílu stavby.Musím ještě počkat až budou vyrobeny světelné návěstí a než dorazí na nástupiště lampy od Dominika.Další práce na tomto dílu budou pokročovat ,až v nové místnosti k tomu určené , která již finišuje s dostavbou , už jen chybí položit dlažbu.

Na Fotce č. 1 Nám přibyla jednomístná výtopna

stavba

Nu což je trochu zchátralá..

stavba

Na další fotce Rosnička čeká před vodním jeřábem…????

stavba

No a na závěr několik momentek na denním světle pořízených při stěhování…

stavba
stavba
stavba
stavba
stavba
stavba
stavba
stavba
stavba
stavba

Díl 9

Tak přeci jen vznikne ještě jeden díl o stavbě koncové stanice:
Jako zásadní změna se mi jeví výměna nádražní budovy.Původní přízemní :

st9

Vystřídala jednopatrová ,která více odpovídá stavbám na našem území:

st9

Dále přibyly světla na nástupišti ,taktéž výrobky Dominik,ale bohužel nejsou
shodná s těmi na prvním nástupišti.Za celý rok se mi ty stejné nepodařilo sehnat:

st9
st9

No a na ulici přibylo osvětlení také:

st9

Dále přibylo označení zastávky ČSAD :

st9

Také již jsou instalovaný světelné návěsti výrobek Rotter:

st9

A pár momentek s rozsvícenými světli

st9
st9
st9

A trocha noční atmosféry:

st9
st9

A to je pro dnešek vše

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *