Stavba kolejiště číslo 1 » 2011

Aktualizace 12.4.11

Podelší době se připomenu s kratičkým pokračováním ze stavby na kolejišti č.1.
Dostal jsme se do fáze , že jsme musel začít dělat pro mě jednoznačně nejsložitější záležitost na kolejišti a to elektroniku a elektroinstalaci.
Z doby dávno minulé , kdy mi k ovládaní stačilo jedno trafo FZ 1 a pianko pro ovládaní vyhybek a maximálně rozsvícení světel v domečkách a ovládaní
rozpojovače viz foto pod textem mi bylo jasné že si se svými znalostmi nevystačím.
EE

Jelikož chci provozovat analog s co největší možnosti ručního řízení a provoz c o nejvíce věrně napodobit věděl jsme že to pro mě bude perný oříšek.
A přede se omlouvám že v této pasáží zřejmě budu používat i nevhodné slova a názvosloví jelikož spoustě technických věcí nerozumím.

Po prostudování spousty plánků na zapojení a různé literatury jsme pochopil , že sám to nezvládnu.
Naštěstí se mi podařilo narazit na kolegu , který se elektronikou jak pro skutečné vlaky tak i modely živý a jeho způsob ovládání jsem si vybral i za své.
Jako první přišla na řadu hotová koncová stanice.Na první fotce , vidíme ovládací desku pro světelnou návěst v koncové stanici osazenou červenou a bílou
barvou pro posun.Návěstidlo je výrobek RM ROTTER MODEL, http://www.rm-rottermodel.wz.cz/ . Typ CCCP
EE

Zde již svítí červená
EE

A zde již bílá
EE

Na odjezdovém návěstidle jsou použité tyto znaky :
Horní zelená: bohužel na fotce není skoro vidět svit
EE

Pod ní je červená:
EE

Následuje bílá:
EE

A poslední je dolní žlutá:
EE

Ovládací deska samozřejmě umožňuje postavení odjezdu do odbočky (svítí vrchní zelená doplněná dolní žlutou) pokusím se do příště nafotit pořádně a taktéž deska zvládá přivolávací znak (svítí červená a pod ní kmitavá bílá)

A zde je deska pro 4 znaké odjezdové návěstidlo:
EE

Na dalších fotkách je vidět , že na konec došlo na výměnu přestavníků ,
EE
EE

Celkové zapojení bude pro mě ještě dlouhá a namáhává cesta .

Dále jsme na kolejišti číslo 1 ,začal rozměřovat vzdálenosti na zapojení autobloku .
Na první fotce je vidět Sergej s 12 vozy raj,chtěl bych aby se i vlakové soupravy podobaly
co se tíče délky těm skutečným.Opravdu lokomotivu s třemi nákladními vagonky na dvoukolejné hlavní trati provozovat nechci.
EE
EE

Před tunelovým portálem bude umístěno vjezdové návěstidlo do skryté stanice, celý viditelný oblouk s dolního skrytého do horního skrytého nádraží má více jak 4metry ,takže bude místo i oddíly autobloku.
EE

Z této třetí fotky je i vidět že jsme začal dodělávat zatravnění za kolejemi , tuto zadní část musím dodělat jako první jelikož nad ní bude úvraťová stanice a pak sem dozadu nebude přístup,respektive přístup bude ale pouze po demontáži již zmiňované stanice.
Na další fotce :
Detail zatravnění , je zde požito vápencových kamenů od MS, dále Násep pozdní léto taktéž od MS
EE
EE
EE

A na další fotce je zkusmo napasovaný skalní masiv ,výrobek NOCH 58490
EE
EE

To je pro dnešek s kolejiště č.1 vše.

Aktualizace 4.6.11

V dnešní aktualizaci popisuji stavbu zastávky na hlavní dvoukolejné trati.
S fotek je patrný celý postup stavby , od základu :
Zde první položení a rozměření ,zastávka bude v oblouku.
a15
a15
a15
a15

Zde jsou vidět lampy ,jsou to Dominik 3320
a15
a15
a15

Stromy jsou jehličnáte model scene a listnaté JM., autobloková předzvěst je od ES Pečky.
a15
a15
a15
a15

Postup je klasický toaletní papír v Herkulesu
a15
a15
a15
a15

Folíáž MS F733
a15

Nástupištní panely MS 41705
a15

Skála NOCH 58451
a15
a15
a15
a15
a15
a15

Na dalších fotografiích je vidět vjezdové návěstidlo do skrytého nádraží č.2.Je to pětiznaké. A na druhé koleji je dvousvětlo červená bílá. Použitá foliáž před tunelem je Polák F 4661
a15
a15

Zde stavba nástupiště na druhé straně
a15
a15

A na dalších fotkách postupně modelován¨n terén a příprava pro zastavění vojenské pevnosti a řopíku:
a15
a15
a15
a15
a15
a15
a15
a15

A detail pevnosti a řopíku.
a15
a15

A nakonec ještě pohled na koncovou stanici kam přibyla malá výtopna a vodárna s dílny P.Matouška.(jak jinak?)
a15
a15

Aktualizace 2.8.11

V dnešní aktualizaci , pokračuje stavba terénu na viditelné dvoukolejné trati mezi prvním a druhým skrytým nádražím.Zde vojenský řopík a vojenská pevnost
a2
a2
a2

Tau ž je patrná skála na trati směrek k prvnímu skrytému nádraží
a2

A zde na trati směrem nahoru do ruhého skr.nádraží.
a2

Celkový pohled na trať ve stopání mezi skrytými nádraží
a2
a2

A zde již příprava foliaže pro budoucí les.zde MS F 603
a2

Po stranách podél trati je použito opětovně MS F 543
a2
a2
a2

Zde již pokládka
a2
a2

A zde použito náspu
a2

Vziká první cesta , za použití šedé modelovací hmoty od Poláka
a2
a2
a2
a2

Tady je můj malý pomocník , vlastně fíra pro všechny vlaky ,ovládat je umí precizně…
a2

První stromky některé jsou z produkce MS,jiné od soukromých dodavatelů
a2
a2
a2
a2
a2

100vka stromků padla na tenot oblouk jak nic a pořád je to málo husté
a2

A opět jeden celkový pohled jak se nám to tu zazelenalo
a2

A tady pár detailních fotek

a2
a2
a2
a2
a2

Aktualizace 9.10.11

Pokračování stavby kolejiště č.1
Přes prázdniny se událo na kolejišti poměrně dost změn , které ,ale nejsou na první pohled tolik viditelné.Za prvé došlo, ke zpevnění nosného rámu , v místech prvního a druhého skrytého nádraží.Na zkvalitnění těchto prací má zásluhu kamarád Vojta , který zkrátka umí vzít za práci.

a5
a5
a5

Dále na kolejišti byli připraveny drátovodné trasy pro napájení a obsluhu kolejiště

a5
a5
a5
a5

Celý rám byl vybroušen a namořen.

a5
a5

Zde je detail na řešení tahání páteře elektriky

a5
a5
a5
a5
a5

Byli opětovně položeny koleje , správně položeny oblouky a zapojeny vyhybky.…

a5
a5

Při pokládce kolejí pomáhala i nejmodernější technika…..

a5
a5
a5

Byli připraveny první desky elektroniky pro ovládání kolejiště..

a5
a5
a5

Rám kolejiště se i trochu zvětšil:

a5

NO a jak se na takovém prostoru plánuje krajina je vidět s následujících fotek:

a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5
a5

To je pro dnešek vše..

Aktualizace 12.11.11

Další aktualizace :
v niž se podíváme jak pokročila výstavba statku na přidělaném rámu:
V minulé aktualizaci jsem nastínil jak bude nově vytvořený prostor asi vypadat.
Na první fotce je vidět rozestavění statku .Budovy jsou ruční stavby podle českých předloh.
Foliáž na svahu za statkem je MS F723, ploty jsou laserové stavebnice od Malé železnice :plot plaňkový špičatý řídký obj.č.202074.10, posyp dvorku statku je přesátá hlína

a6

Na další fotce je vidět pole výrobek NOCH obilné pole 7421,loučka proti poli je moje první zkušenost s elektrostatickým zatravňováním , použité trávy jsou NOCH.

a6

Na dalších fotkách trochu detailů: pumpa je ES Epečky

a6

Včelín a boží muka je od Aleše Marboe

a6
a6

Obyvatelé statku co pobíhají po dvorku:

a6

zvířátka NOCH 45711

a6

a doplnky: NOCH 46831

a6

Pár momentek traktor mezi poli

a6

Pohled směrem ke stavidlům

a6

Zde pohled na statek

a6

Pohled od budoucího rybníka směrem na statek přez železniční přejezd

a6

Zde detailní pohled do dvorka

a6

Na dalších fotkách je vidět postup stavby krajiny směrem do dolního skrytého nádraží , používám zde stále skály NOCH

a6

Detail vjezdových návěsti před skrytým nádražím,stožáry nejsou ještě na pevno ,proto jsou nakloněné,

a6

Zde stožár autobloku ,před ním označení konce nástupiště

a6

Taktéž před horním skrytým nádražím je dokončená signalizace

a6

Pohled na statek , pořád je co dodělávát

a6

Za statkem přibila louka pro výběh koní je to výjimečně Polák Louka řady B varianta E 4615

a6

A pohled na skály břízy malovýroba

a6
a6
a6
a6
a6