- Povídání o hl. stanici
Ač se zdá , že dlouho nebyla žádná aktualizace a na kolejišti se nedělá opak je pravdou.Od plánování hlavní stanice se přešlo ke stavbě .To spolykalo , spoustu času s čekalo se i na dokoupení dalších vyhybek a přestavníků.Po celý ten čas procházelo kolejiště i dalšími úpravami hlavně provozního a prostorového rázu.V hlavní stanici (mimochodem stále nemá jméno), přibyli vlečky do mrazíren, šroubárny a i traťovka dostala své konečné místo.Velkou úpravou prošel i bývalí Kácov , změna obou zhlavích , přidaná manipulační kolej, a změna názvu na Lužec pod Smrkem.Navíc změn došlo i v elektronice a zapojení kolejiště.Tak jak se postupně pokládali vyhybky a koleje v hlavní stanici tak byli i provizorně ihned zapojovány , takže v sudých kolejích se dá již jezdit a můžeme si aspoň trochu hrát s posunem.Také bylo konečně propojené celé kolejiště HURÁ po 5 letech stavby projel 31.12.2015 první vlak celé kolejiště kolem dokola .Výsledný čas při běžné rychlosti je 2:50 minuty , což je na domácí kolejiště super .NO a v polovině února se své dostavby a napojení na celé kolejiště dočkala i lokálka do Lužce a Honzíkova. Takže stěžejní body kolejiště jsou již propojeny.
Více napoví foto galerie:
A zde Lužec pod Smrkem po všech úpravách, jsou zapojeny přestavníky a všechny úseky :
Uteklo léto , a je tu podzim a to pravé modelářské počasí…
Ale i přes to léto se pomalu na kolejišti stále něco budovalo a zapojovalo.Nejvíce změn není na první pohled vidět, protože se hlavně buduje pod kolejištěm.Jsou zapojovány přestavníky , úseky, vypínací úseky, blokování vyhybek atd atd. Teď už něco i s obrázky.
K podstatnému rozšíření prostoru pro depo , došlo tímto přidáním další plochy…
Dále hlavní stanice dostala svůj hlavní ovládací pult.
Na fotkách je postupně vidět , přidělání pultu , vytvoření přívodů kabeláže do pultu a je ho postupné zapojování podle předem připravené šablony ..
A další a další dráty vedou do pultu …….
Zde na dalších obrázcích je vidět plánování vzájemného propojení automatiky a manuálního ovládaní kolejiště . Debata to je místy vášnivá , ale přináší výsledky a provoz tak bude zajímavější.
A aby nebylo vše jen o elektronice , tak aspoň trochu na ukázku, že se pracuje i na povrchu , zde konkrétně na parovodu s kotelny do výtopny v nádraží…